lördag 14 mars 2009

Lördag igen - veckorna går väldigt fort!

Tänk att tiden kan gå så fort när man är pensionär. Jag har all tid i världen men ändå känns den ibland inte räcka till. Ett gott exempel är när vi har varit på spanskakursen på måndagkväll och det känns som vi har hur mycket tid som helst för våra hemläxor. Hej och hå då är det måndag igen. Visserligen är jag duktigare än Lasse på att ta fram läxorna i tid.

Inatt hade jag svårt att sova då jag igår fick brev från Kungälvs Sjukhus att jag skulle infinna mig den 23 mars för gastroskopi. Den 25 skall jag magnetröntgas. Gastroskopi lär inte vara det allra trevligaste att genomgå men det är bra att jag till slut får reda på vad som är felet med min mage och mina anfall typ reflux -tror jag det heter - .

Ikväll är det melodifestivalen och jag är lite tudelad där med vem som skall vinna. Jag vill att Snälla, snälla skall vinna men är det en låt för Moskva eller är Måns bättre skickad???

Ha det så gott

önskar den golftokiga

2 kommentarer:

  1. Hejhej mormor!
    Jag hejade på EMD dem var bara bäst.
    Jag tycker inte att Malena Ernman var värd att vinna. Men Svea hejade på hon som vann så att jag kan tänka mig att hon har sovit gott.
    Men hoppas du mår bra jag ringde ju dig :)

    //Julia Olsson

    SvaraRadera
  2. Hej mamma! Jasså du var en av dem som röstade på Ugglan :) Jag röstade på Agnes, hennes låt var en "gladlåt" med andra ord en låt man blir glad när man hör...sånt gillar jag :) HAr nu målat paneler och faktiskt fått upp en av delarna, så det börjar arta sig hemma nu.
    Vi var och tränade i gumpahallen när du ringde igår och sedan satte jag igång att måla och helt plötsligt var det kväll...tiden går så fasligt fort ibland...antar att du såg att Julia börjat blogga, kul va? Nu kan vi prata med henne hela dagarna :)
    Ha en go söndag och lycka till på spanskan...ska tänka på dig när jag har benen upp ivädret på Friskis.
    Kram Rosen

    SvaraRadera